16 Nisan 2021 Cuma

Köy Enstitüleri Bir Eğitim Devrimidir!

Köy Enstitüleri bir eğitim devrimidir! Tümüyle Türk eğitimcilerinin katkılarıyla oluşan; eğitimi köylere, halka yaymayı amaçlayan; köy ve ülke gerçeklerinin ayrımında derin bir gerçekçiliğe sahip olan; yaşamın içinden uygulamalı ve etkileşimli eğitimin değerini kanıtlayan; okul içindeki toplumsal ve kültürel öğretileriyle, yetiştirip mezun ettikleriyle Türkiye demokrasisine katkıları yıllarca süren, eşsiz bir eğitim devrimidir.

Eğitim, gelecek kuşaklara yurt sevgisini, bilimsel düşünceyi, duyarlılığı ve davranış temellerini, toplum içinde birlikte yaşama ilkelerini, öğrenmeyi ve paylaşmayı, birey ve yurttaş olmayı öğreten; insanımızı, toplumumuzu, geleceğimizi biçimlendirip yönlendiren en önemli etkendir. Meslek eğitimi, kişinin kendisine ve işine saygısını, sevgisini ve özgüvenini sağlar, becerilerini artırır; işini en iyi biçimde yapması, böylece ülkesine, halkına, tüm insanlığa yararlı olması sonucunu doğurur. Köy Enstitüleri, her yönüyle dünyada henüz ulaşılamamış bir niteliğin, bir insanlık değerinin simgesidir. Bundandır ki yıllar geçse de unutulmamış, değeri giderek artmış, özlemle anılır olmuştur.

 

Geleceğimiz ve çocuklarımızın yetiştirilmesi için örnek aldığımız eğitim sistemini, çağdaşlığı, özgür düşünceyi ve bilimselliği temsil eden Köy Enstitüleri’nin değerli kurucularını ve eğitimcilerini özlem ve saygıyla anıyor; Köy Enstitüleri’nin 81. kuruluş yıldönümünü, bu büyük eğitim devriminin ve kazanımlarının genç kuşaklarca bilinip kavranması görevimizin bilinciyle kutluyoruz.

ADD Çankaya Şubesi Yönetim Kurulu